RENAULT 1.2 TCE in NISSAN DIG-T MOTOR

0 Comments

RENAULT 1.2 TCE in NISSAN DIG-T MOTOR

Na tisoče vozil Renault, Nissan ali Dacia, ki ima vgrajen Renault 1.2 TCE in Nissan DIG-T motor, ni imunih na okvaro motorja. Kaj in zakaj in kako odreagirati? Vse vam bomo razložili.

Vsi zadevni modeli pripadajo skupini Renault (Renault, Dacia, Nissan), tudi redek bencinski Mercedes Citan (izpeljanega iz Kangoo-ja). Pri Renault-u uporabljajo štirivaljnik s prostornino 1197 cc, imenovan 1.2 TCe (koda H5Ft, ki se uporablja interno in na namenskih forumih za razprave), pri Nissan-u pa 1.2 DIG-T (koda motorja HRA2DDT). Ta masovno uporabljen motor, je bil v katalogu od leta 2012 do 2018.

Kako vem, če imam težave?
RENAULT 1.2 TCE in NISSAN DIG-T MOTOR

RENAULT 1.2 TCE in NISSAN DIG-T MOTOR

Če vaše vozilo porabi več kot 0,5 litra olja na 1000 km, je motor prizadeti Po navedbah Renaulta gre za tiste avtomobile, katerih motor je bil izdelan od leta 2012 naprej, ko se je pojavil, pa do 11. maja 2016, ko bi naj bile pri dotičnem motorju izvedene izboljšave.

Upoštevati je potrebno, da so to datumi izdelave motorja. Jasno je, da to vpliva tudi na avtomobile, ki so bili dani v promet po juniju 2016. Potencialno so prizadeti vsi avtomobili s standardom Euro 5, pa tudi Euro 6.
Pričevanja strokovnjakov vzbujajo dvom o obsegu izvedenih sprememb.
Kako preprečiti okvaro 1.2 TCe oz. 1.2 DIG-T motorja?

Ne pričakujte čudeža, prav nič ne more “rešiti” prizadetega motorja. Lahko pa z nekaj nasveti omejite škodo:
> Pazite na nivo olja. Ker lahko poraba preseže 0,5 l/1.000 km, lahko karter izpraznite pred prvim servisom. Zato je potrebno opraviti kontrolo največ vsakih 3.000 km.
> Natančno upoštevajte načrt vzdrževanja. Če je vzdrževanje od samega začetka opravljeno v servisni mreži proizvajalca, je podpora praviloma velikodušnejša in tudi odobrena .

Tukaj je seznam modelov Renault Groupe, ki imajo tehnične težave z 1.2 TCe:
– 100 KM: Renault Mégane 4
– 115 KM: Dacia Lodgy in Dacia Dokker, Mercedes Citan, Nissan Juke, Nissan Pulsar in Nissan Qashqai 2, Renault Mégane 3, Renault Scénic 3 in Renault Scénic 4 ter Kangoo 2
– 120 KM: Renault Clio 4 in Renault Captur
– 125 KM: Dacia Duster 1
– 130 KM: Renault Mégane 3 in Renault Mégane 4, Renault Scénic 4 in Renault Kadjar

IMA vaš RENAULT 1.2 TCE in NISSAN DIG-T MOTOR in imate težave s prekomerno porabo olja (0,5 l/1.000 km)? Tukaj je seznam ugotovljenih težav, ki lahko povzročijo okvaro motorja
Prekomerno tresenje motorja

Problem segmentacije je vzrok za prekomerno porabo olja. Gre za nezadostno trdoto batnih obročkov in prevelik diferenčni tlak. Sčasoma nevarnost zamašitve ventilov ali celo okvare motorja, v povprečju pri prevoženih med 60.000 in 100.000 km. Nekateri bloki so bili tudi zamenjani v garanciji.
Z reprogramiranjem Renault zmanjšanje razliko v tlaku med sesalnim kolektorjem in dnom valja ter s tem tveganje aspiracije olja (začetna nastavitev računalnika za vbrizgavanje je v internih dokumentih označena kot neustrezna). Prvotno so to pooblaščeni servisi opravili po pritožbi stranke glede porabe olja, nato pa je bilo podano navodilo proizvajalca, da se to sistematično opravi v sklopu rednega letnega servisa, običajno pri servisu ob 30.000 prevoženih kilometrih (brez, da se lastnika o tem obvesti).

Distribucijska veriga

Znak zrahljane verige je povečana glasnost oz. hrup motorja, še preden se na  na zgornjem delu ohišja verige, pokažejo znaki obrabe. Zato je možnih več vzrokov. Interni dokumenti proizvajalca ACTIS 10575, omenjajo napenjalec verige in/ali tresenje odmične gredi zaradi prenizkega nivoja olja. Izvor povečane vibracije je raztezanje verige. V nekaterih primerih se omenja tudi okvara oljne črpalke.

Ventili

Taljenje oz. pregoretje izpušnih ventilov. V bistvu gre za kalamin, ki se, zaradi nepravilnega izgorevanja, nalaga ne  in med sedeže sesalnih in izpušnih ventilov, kar povzroči izgubo tesnosti in/ali vžig, ko bat doseže svojo najvišjo točko stiskanja. Izvor težave spet izhaja iz napake segmentacije, ki povzroča kopičenje olja oz. oljne pare. Občasno, a bolj poredko, so okvarjena tudi stebla ventilov.

Še en pomislek: senzor detonacije “knock sensor” – neodpravljena okvara senzorja detonacije, vodi do pojava samovžiga. Renaultovi interni dokumenti kažejo na slabšo detekcijo na cilindrih 1 in 4, ki se nahajata dlje od senzorja. Vendar pa drugi neomrežni strokovnjaki in interni testi inkriminirajo valj 2 in 3, na katerih do zaznave naj ne bi prišlo.

Ker “v kamen vklesane navodila” ne obstajajo, pri Renaultu vse primere obravnavajo individualno, od primera do primera. Pri menjavi motorja znamka praviloma zagotavlja 70 do 90 odstotno kritje stroškov, za vozila z med 40.000 in 70.000 km, če je, seveda, vzdrževanje opravljeno v skladu s priporočili proizvajalca v proizvajalčevi servisni mreži.
Če pride do prekoračitve rokov, je praviloma precej bolj zapleteno…
Za vozila z več, kot 100.000 km, interni dokumenti proizvajalca izključujejo kritje zamenjavo motorja, tudi če poraba olja presega 0,5 l/1.000 km

Oznake:, , , , , , , , , , , , , , , ,