Afera MotorGate

Afera MotorGate 1.2 TCe & DIG-T
(Renault H5Ft / Nissan HRA2DDT )

Afera MotorGate

Motor 1.2 TCe & DIG-T

Od leta 2012 do 2018 sta Renault in Nissan skupaj proizvajala bencinske motorje, 1.2 TCe za Renault in DACIO ter 1.2 DIG-T za Nissan (Renault-u in Dacia – koda motorja H5Ft ter Nissan – koda motorja HRA2DDT). Proizvajali so se v tovarnah v Valladolidu (Španija) in Sunderlandu (Anglija), težavo pa oškodovani uporabniki imenujemo “Afera MotorGate”.

S temi motorji je opremljenih več kot 400.000 vozil po vsej Evropi: Renault Captur, Clio 4, Kadjar, Kangoo 2, Mégane 3 in 4, Scénic in Grand Scenic 3 in 4, Dacia Dokker, Duster in Lodgy, Nissan Juke, Qashqai in Pulsar in redki Mercedes Citan. S strani uporabnikov je bilo (samo v sklopu tega prokjekta) prijavljenih že več kot 1200 primerov okvar

Že v juniju leta 2015, proizvajalec z internim dokumentom (Actis Solution 10575 / Nissan Technical Bulletin TB EM 15/05) potrjuje težave s prekomerno porabo olja in priznava nepravilne nastavitve računalnika za vbrizgavanje.

V času od izdaje dokumenta, po do februarja 2017, člani mreže Renault, dobijo navodila, da strankam, ki se pritožujejo zaradi hrupa motorja in/ali prekomerne porabe olja, podajo naslednjo izjavo: “kupec bo obveščen, da je nekoliko večja poraba olja normalna in da bo na voljo rešitev za odpravo težave “.

V letu 2019 proizvajalec končno v opombo doda VSE kode motorja H5Ft, saj je težava s prekomerno porabo olja, prisotna pri vseh izvedbah tega tipa motorja!

Poznane so tudi nekatere druge konstrukcijske pomanjkljivosti tega tipa motorja, ki vodijo do prezgodnje obrabe in okvare teh motorjev. Renault, od konca leta 2017 še vedno poskuša najti rešitev, a mu to še ni uspelo!

Povprečna »življenjska« doba motorjev tega tipa, po podatkih, zbranih do začetka januarja 2022, je… samo približno 67.000 km!

Pri vožnji po avtocesti je bilo zabeleženih na stotine okvar motorja, predvsem med vožnjo z relativno visoko hitrostjo, tragedijam pa so se uporabniki zaenkrat za las izognili, a do kdaj?!?

S strani proizvajalca do sedaj ni bil izdan še noben opomnik ali opozorilo…

»Pogosto je, ob okvari, potrebna tudi zamenjava motorja…

Stanke pa za opravljeno servisno storitev prejmejo račun v znesku od 6.000 € do 10.000 €, včasih pa celo tudi več!«

* Januarja 2022 škandal spremeni razsežnost z lansiranjem Kolektivno delovanje proti proizvajalcu! Tožba je odprta za vse sedanje ali pretekle lastnike teh motorjev, da uveljavljajo nastalo škodo. Kot izhodiščna točka za škandal služi opozorilo francoske potrošniške organizacije »UFC Que Choisir« v maju 2019, je pa bilo opozorilo, s strani Zveze potrošnikov Slovenije, istočasno posredovano tudi slovenskemu zastopniku, podjetju Renault Nissan Slovenija d.o.o..

Afera MotorGateVendar pa proizvajalec, kljub neštetim člankom v medijih po Evropi, tudi specializiranih (L’Argus , Auto-Plus, Le Monde, Daciattitude, UFC Que Chosir , Fiches-Auto , RMC …), še naprej zanika škandal in nekaznovano vodi spore za vsak primer posebej.

Podpora torej ni sistematična in številne stranke, ki so, kljub temu, da so že zelo zgodaj poročale o težavah z motorjem in nepravilnostih, so člani servisne mreže proizvajalca le te zanikali ali prezrli, ko pa je prišlo do okvare motorja, pa podporo preprosto zavrnili!

Do danes so bili ti motorji zamenjali že pri nekaj tisoč vozilih, vendar se proizvajalci igra s časom, saj se dobro zaveda, da se bo večina okvar motorja zgodila šele po

5-letnem obdobju, kar bo onemogočilo začetek postopka »skrite napake«. Dejansko bencinska vozila v Evropi povprečno letno prevozijo le cca. 9.000 km!

Pri Nissan-u je v primeru okvare, povezane z nenormalno oz. prekomerno porabo olja, na voljo brezplačno podaljšanje (Goodwill Extension NDQ 1833), ki podaljša garancijo na 5 let ali 90.000 milj. Nissan je tako posodobil svoj »Tehnični bilten TB EM 15/05« dne 23. december 2019 in ga razširil na VSE modeli, opremljene z motorji HRA2DDT (julija 2020 zamenjan s PIB-WES-EM-20-008-fr).

Tudi Renault s sporočilom, oddanim v interno omrežje 4. julija 2019 (QSP C050), kaže na spremembo pogojev podpore. OTS 0CYQ, vključuje manj modelov ter možnost kritja do 10 let / 100.000 km.

Zavedajoč se napak in utrujeni od tega, da bi Renault-Nissan poskušal prevzeti odgovornost, so številni dobavitelji te motorje opustili (Biomotorji , JR E85 , Flexfuel …)

Potrošniška združenja so nemočna. Tako francoska potrošniška organizacija »UFC Que Chosir«, kot tudi Zveza potrošnikov Slovenije, ki sta izdali opozorili konec maja 2019, menita, da je mogoče iti dlje!

Dvomi v zvezi s homologacijskimi standardi …

Pojavljajo se tudi vprašanja o emisijah NOx teh vozil. Dejansko je po Dieselgateu, enota za nadzor trga vozil v Združenem kraljestvu, poleti 2016 opravila teste bencinskih vozil (česar pa komisija v Franciji ni storila; zadovoljila se je s testiranjem dizelskih vozil, osumljenih goljufanja).

Afera MotorGateIn rezultat je za Nissan Qashqai, opremljen z motorjem 1.2 DIG-T (enak motor je Renault 1.2 TCe

115), pokazal rezultat, daje NOx, v realnih voznih pogojih, skoraj 10-krat višji, kot pri homologacijskih testih!*

Januarja 2018 je neodvisno podjetje za testiranje Emissions Analytics potrdilo nenormalne NOx vrednosti (16 x višje).

Julija 2019, v oddaji RMC, Jean-Luc Moreau, specializirani novinar, odkrito spregovori o morebitnem zavajanju s homologacijskimi standardi. Po njegovem mnenju bi bilo reprogramiranje, razvito za odziv na težave, s katerimi se soočajo modeli 2012 – 2016, vprašljivo!

Čeprav se je – in to poročilo nas opominja – Nissan Qashqai res odzval na certifikacijske teste, je presenetljivo videti takšne stopnje NOx v realnih pogojih. To je daleč edino vozilo s tako nenormalnimi rezultati.

To poročilo je bilo pred kratkim poslano na zdravstveni center pariškega državnega tožilstva, ki je leta 2017 že odprlo sodno preiskavo proti Renaultu zaradi prevare .

Ministrstvo za ekološko in solidarnostno tranzicijo (DGEC, SSMVM) nam na naše opozorilo ni uspelo posredovati seznama pregledanih vozil in nas je napotilo na stran ICSMS, kjer ni nobenih informacij o tej temi…